1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

نکات مهم در استفاده از فریزر

545 بازدید
نکات مهم در استفاده از فریزر

در هر خانه ای وجود یک فریزر الزامی است زیرا ما قصد نداریم که همه مواد غذایی را در عرض چند روز مصرف کنیم برای مثال هر فرد در زمان خرید گوشت، حداقل برای یک ماه خود خرید را انجام می دهد و اگر بخواهد گوشت را در یخچال نگه دارد، در عرض یک هفته خراب خواهد شد به همین دلیل حتما باید در منزل خود فریزر داشته باشید. اما همان گونه که در قسمت قبل هم بیان نمودیم، برای داشتن یک فریزر سالم، باید اصول استفاده صحیح از آن را بدانیم که در این مقاله نیز به سایر موارد اشاره خواهیم نمود:

1-   فریزر انبار نیست که مواد غذایی را به مدت طولانی در آن نگه دارید زیرا با این کار بار آن زیاد خواهد شد. از طرف دیگر ماندگاری زیاد ماده غذایی در فریزر، سبب از بین رفتن خواص آن می شود.

2-   در برخی از فریزرها، بر روی کشوها تصاویری از مواد غذایی طراحی شده است این بدان معنا است که در آن کشوها باید از این دسته مواد غذایی نگهداری شود و علت آن، با توجه به سرمای در قسمت ها مختلف فریزر و نیاز هر ماده غذایی به سرما است. به این نکته توجه داشته باشید.

3-   موادی همچون بطری ها، تخم مرغ، خامه و موادی از این قبیل نباید در فریزر قرار گیرند.

4-   فریزر حتی زمانی که خاموش شد می تواند تا چندین ساعت سرمای خود را حفظ کند لذا اگر برق منزل شما قطع شد و می دانید که برق تا چندین ساعت وصل نمی شود، حتما اطراف آن را با یک پتو بپوشانید تا سرما را به مدت 24 ساعت حفظ کند و به هیچ عنوان در این مدت درب فریزر را باز نکنید تا هوای سرد خارج نشده و همچنین هوای گرم وارد فریزر نشود.

5- دمای فریز کردن مواد غذایی را متناسب با نوع فصل تنظیم نموده و از کم و زیاد کردن آن خودداری کنید. زمانی که شما مواد غذایی جدید را وارد فریزر می کنید به خصوص زمانی که حجم این مواد زیاد باشد، فریزر فعالیت خود را زیاد می کند تا این مواد جدید را با مواد قبلی هم دما کند لذا ممکن است دما در قسمت نمایشگر، تغییر کند. شما هیچ عکس العملی نشان دهید و صبر کنید تا دما دوباره به حالت قبل بازگردد. توصیه می کنیم که به هیچ عنوان مواد غذایی را وقتی گرم هستند به داخل فریزر انتقال ندهید زیرا موتور فریزر به شدت تحت فشار قرار گرفته و اگر این کار باز هم تکرار شود، احتمال سوختن موتور و تعمیر فریزر وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669