1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

چگونه تهویه خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

566 بازدید
چگونه تهویه خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

چگونه تهویه خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

تهویه مناسب خشک کن لباس امری حیاتی است. این موضوع برای خشک کن گازی مهم تر است، چون این خشک کن گازهای احتراقی سمی‌به خصوص مونوکسید کربن را تولید می‌کند. تهویه نیز هوای گرم و مربوط را از خانه به بیرون هدایت می‌کند. در صورتی که این هوا به درستی تهویه نشود ممکن است به ایجاد قارچ یا صدمه به خانه می‌شود. در نهایت، چون خشک کن گازی ممکن است موجب جمع شدن پرز در تهویه شود، تهویه خشک کن اگر به درستی کار نکند، ممکن است خطر جدی آتش سوزی را ایجاد کند.

پیش از بررسی تهویه، خشک کن گازی را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل کنترل جریان، قطع کنید تا از خطر شوک الکتریکی جلوگیری شود. منبع گاز خشک کن خود را قطع کنید.

هشدار: پیش از تلاش برای تست، نگهداری و یا تعمیر اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت کنید.

خشک کن گازی، ترکیبی از گاز طبیعی و پروپان و هوا را می‌سوزاند. گازهایی احتراقی مونوکسید کربن و دی اکسید کربن ایجاد می‌شوند. این گازها باید به درستی تهویه را انجام دهند تا از ایجاد خفگی یا مسمومیت جلوگیری شود. اگر خشک کن تهویه درست نداشته باشد نیز ممکن است به تجمع پرز و در نتیجه ایجاد خطر آتش سوزی منجر شود.

یک شلنگ معمولی تهویه در حدود 10 سانتیمتر قطر دارد. این شلنگ از استیل یا آلومینیوم سخت، آلومینیوم نیمه سخت، فویل منعطف یا پی وی سی/ونیل منعطف ساخته می‌شود. شلنگ تهویه از لبه پشتی خشک کن به لبه تهویه بیرونی متصل می‌شود و باید با بست در هر دو انتها در جای خود محکم شود.

ایمن ترین و بهترین انتخاب برای لوله هواکش، فلز سخت است. دو دلیل برای این انتخاب وجود دارد، دلیل اول این است که فلز سخت، مشکل ایجاد تاب خوردگی موجود در لوله تهویه منعطف را ندارد. ایجاد تاب خوردگی موجب تجمع پرز در تهویه و در نتیجه ایجاد خطر آتش سوزی می‌شود. دلیل دوم این است که فلز آتش نمی‌گیرد و در صورت آتش سوزی پرز، لوله فلزی کمک می‌کند که آتش داخل تهویه نگه داشته شود. عیب هواکش سخت این است که اتصال آن به خشک کن دشوار است، چون باید آن را زمانی که خشک کن در جای خود قرار گرفته وصل کنید.

جایگزین خوب فلز سخت، هواکش آلومینیومی‌ نیمه سخت است. آلومینیوم تقریباً در برابر آتش مقاوم است و کمتر تاب می‌خورد و چون منعطف است، می‌توانید پیش از قرار دادن خشک کن در جای خود آن را متصل کنید.

توصیه نمی‌شود که از لوله‌های هواکش فویل پوشش دار و پی وی سی/ونیل مسطح استفاده شود. این لوله‌ها مقاومت زیادی نسبت به آتش ندارند و تاب می خورند.

در مجموع، از کوتاه ترین لوله تهویه ممکن استفاده ‌کنید و به گونه ای قرار داده شود که تاب نخورده و محل تجمع پرز نشود.

به صورت دوره ای لوله تهویه را بررسی کنید تا پرز یا گرفتگی و پارگی در آن ایجاد نشده باشد. هواکش بیرونی نباید محل رویش گیاهان، علف‌های هرز باشد. همچنین توصیه می‌شود که هر گونه پرز جمع شده زیر خشک کن را جارو کنید.

چگونه تهویه خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669