1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

روش های حذف بوی نامطبوع از یخچال و فریزر

576 بازدید
روش های حذف بوی نامطبوع از یخچال و فریزر

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در  مورد یخچال و فریزر با آن مواجه هستند، مسئله بو گیر شدن آن است. چون در داخل یخچال و فریزر انواع مواد غذایی نگهداری می شود به همین دلیل احتمال بو گیر شدن آن ها زید است به خصوص این که تنوع مواد غذایی زیاد بوده و بوی برخی بر دیگری غالب است برای مثال زمانی که سبزی تازه داخل فریزر نگهداری می شود، حداقل تا 24 ساعت پس از باز کردن درب فریزر، بوی سبزی به مشام می رسد و یا در داخل یخچال، بوی میوه جات یا ادویه غذا، سریعا پخش می شود و این بو پس از ماندن به دلیل مخلوط شدن با سایر بوها سبب می شود که یخچال بوی نامطبوع پیدا کند و اینجاست که معضل اصلی شروع می شود زیرا بو داخل یخچال و فریزر ماندگار شده و از این پس هر ماده ای را که داخل آن نگهداری کنید، بو گیر می شود لذا خانم ها به فکر راه حل می گردند. ما در این مقاله به بیان برخی از راه حل ها می پردازیم:

1-   ابتدا یخچال را از برق خارج نموده و تما قفسه ها و کشوها را در آورده و بشویید. سپس داخل یخچال و فریزر، کشوها و قفسه ها را با محلول آب و جوش شیرین بشویید. جوش شیرین بسیار موثر است در از بین بردن بو و به همین دلیل در درجه اول این راه را امتحان کنید.

2-   یک ظرف کوچک در باز را انتخاب نموده و کمی جوش شیرین داخل آن بریزید سپس یک زغال روی جوش شیرین قرار دهید و همیشه یک گوشه قفسه های یخچال بگذارید تا بو را جذب کند و هر چند وقت یکبار، جوش شیرین و زغال را جدید کنید. البته توصیه می کنیم که این روش را حتی در زمانی که یخچال هم بو نگرفته، قرار دهید تا از بو گیر شدن یخچال جلوگیری کنید.

3-   یک پنبه مرطوب را به وانیل آغشته نمایید و در داخل فضای یخچال یا فریزر بگذارید و تا زمانی که بوی نامطبوع یخچال و فریزر بر طرف شود، هر روز این پنبه را تازه کنید.

4-   یک ظرف را پر از سرکه داغ کنید و در فضای داخلی یخچال بگذارید که چون سرکه داغ است لذا توصیه می کنیم در این روش حتما یخچال یا فریزر را خاموش کنید تا حرارت سرکه با هوای سرد به تعادل برسد و سپس یخچال یا فریزر را به برق وصل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669