1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

سفیدک زدن ظروف در شستن با ماشین ظرفشویی

570 بازدید
سفیدک زدن ظروف در شستن با ماشین ظرفشویی

افرادی که ماشین های ظرفشویی براش شستن ظروف خود استفاده می کنند، گاها دچار این مشکل می شوند که بر روی ظروف خود، لکه های سفید همانند سفیدک را مشاهده می کنند و در برخورد اول گمان می کنند که این سفیدک ها شاید قارچ هستند و یا در اثر سایش ظرف ایجاد شده اند. ما در این مقاله به بررسی علل بروز سفیدک در روی ظروف می پردازیم:

1-   در داخل هر ماشین ظرفشویی، یک محفظه نمک وجود دارد که اگر درب آن درست بسته نشده باشد، منجر به ریزش نمک ها روی ظروف می گردد.

2-   شاید فراموش شده است که از نمک در ماشین ظرفشویی استفاده شود و املاح آب بر روی ظروف باقی مانده اند.

3-   میزان استفاده از پودر جلادهنده و شوینده در ماشین ظرفشویی کم بوده است. در مقالات قبلی بیان کرده ایم که برای هر برند از ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنمایی وجود دارد که در آن تعیین شده است برای هر برنامه شست و شو چه میزان پودر لازم است. در نتیجه میزان استفاده نباید از میزان تعریف شده برای هر برنامه، کمتر یا بیشتر باشد.

4-   اگر ماده شوینده، نامناسب و غیر استاندارد باشد، علت بروز سفیدک وجود خواهد داشت.

5-   گاها ممکن است علت بروز سفیدک بر روی ظروف این باشد که این ظرف نباید با ماشین ظرفشویی شست  و شو داده می شد و در نتیجه در اثر ماشین ظرفشویی این اتفاق افتاده است.

6-   دلیل دیگر بروز سفیدک بر روی ظروف این است که نوع ظروفی که باید با هم در ماشین ظرفشویی می گذاشتید را به خوبی انتخاب نکرده اید و در نتیجه چون مجبور بوده اید برنامه شست و شو را برای یکسری  از ظروف سنگین انتخاب کنید، لذا آن دسته از ظروفی که حساس هستند، شوینده بر روی آن ها تاثیر زیاد گذاشته و این تاثیر به صورت سفیدک رویت شده است.

7-   و دلیل آخر این که، احتمال دارد دلیل بروز این حالت، نوع برند ماشین ظرفشویی باشد. برای مثال ماشین های ظرفشویی اروپایی به گونه ای طراحی شده اند که با کمترین مصرف آب و برق، بتوانند بهترین شست و شو را ارائه کنند در نتیجه این برندها، به نوع پودر و یا مایع شوینده مورد استفاده حساس تر هستند و در صورتی که شما شوینده نامرغوب را برای برندهای اروپایی استفاده کنید به احتمال قوی بروز سفیدک را بر روی ظروف خود شاهد خواهید بود. لذا توصیه می کنیم در صورت خرید از این مدل ها، حتما به دفترچه راهنما دقت نموده و همان شوینده ای را انتخاب کنید که در در   دفترچه قید شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669