1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

عیب یابی یخچال بخش دوم

550 بازدید
عیب یابی یخچال

نکته جالب توجه که لازم است بدانید این است که در زمان خراب شدن یخچال، اکثر تعمیرکاران یخچال، به سراغ بررسی عیوب رایج در یخچال می پردازند زیرا در بیشتر مواقع، این مشکلات برای یخچال پیش می آید و در صورتی که خرابی یخچال را در موارد متداول نبینند، حال به سراغ قست های دیگر می روند. در این میان، بخشی از خرابی های یخچال ممکن است مربوط به کمپرسور (به مقاله معرفی قطعات مکانیکی یخچال لینک شود) باشد، لذا در این مقاله، به بررسی عیوب مربوط به کمپرسور یخچال و دلایل بروز آن می پردازیم.

عیب دوم:

با وجود این که کمپرسور یخچال دائما در حال کار است ولی متاسفانه یخچال سرد نمی شود.

1-   یکی از دلایل این مشکل این است که در داخل یخچال گاز وجود ندارد و نبود گاز نیز دو دلیل دارد:

–       ممکن است لوله ها در رادیاتور و یا جایخی سوراخ شده باشد لذا تعمیرکار یخچال باید بسیار با مهارت باشد تا سوراخ ایجاد شده را پیدا کرده و آن را جوشکاری نماید.

–       در حالت دیگر، گاز یخچال تمام شده است که در این صورت باید یخچال را شارژ نمود.

البته خود شما می توانید با کف صابون، تست یافتن سوراخ در لوله های یخچال را انجام دهید.

2-   دلیل دیگر این عیب، کم بودن گاز یخچال است که در این صورت تعمیرکار یخچال اقدام به شارژ نمودن یخچال می کند. لازم است بدانید که گاز یخچال باید به حدی باشد که انگشت خیس به لوله جایخی بچسبد. لذا شما قبل از هر چیز، این تست را انجام دهید و در صورتی که با عدم چسبیدن انگشت به لوله خروجی جایخی روبرو شدید، بدانید که گاز یخچال کم شده است.

3-   یکی دیگر از دلایل سرد نشدن یخچال که به ظاهر ساده می آید، چسبیدن رادیاتور (به مقاله معرفی قطعات مکانیکی یخچال لینک شود) به دیوار است یعنی فاصله یخچال تا دیوار کم است. توجه داشته باشید که هر یخچال باید حدقال 20 سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد زیرا رادیاتور به پشت یخچال چسبیده است و اگر فاصله کمتر از این حد باشد، رادیاتور نمی تواند به خوبی نقش خود را در ایجاد سرما، ایفا نماید.

4-   ممکن است که عیب دقیقا از خود کمپرسور باشد لذا اگر هیچ یک از موارد فوق، سبب بروز مشکل نبود، تعمیرکار یخچال باید کمپرسور را جداگانه به برق متصل کند و در صورتی که مشاهده نمود کمپرسور قدرتی ندارد، آن را تعویض نماید.

5-   برخی از سازنده های یخچال برای این که رادیاتور و موتور سریعا داغ نکنند _که این اتفاق در تابستان بیشتر می افتد_ یک فن استفاده می کنند که اگر این فن خراب شود، دما زیاد شده و در نتیجه یخچال به خوبی سرد نمی شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669