1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات

عیب یابی یخچال

588 بازدید
عیب یابی یخچال

حتما شما نیز تا به حال با این حالت روبرو شده اید که زمانی یخچال خراب می شود و شما با تعمیرکار یخچال تماس می گیرید، تعمیرکار شروع به پرسیدن سوالاتی از شما می کند تا عیب یخچال را حدس زده و در صورت امکان تعمیر یخچال در منزل، لوازم مورد نیاز را با خود همراه داشته باشد و در غیر این صورت از شما بخواهد که یخچال را به کارگاه او انتقال دهید. اما هر عیبی در یخچال  مسلما دلیلی دارد که تعمیرکار یخچال براساس نوع عیب آن، پی به دلایل آن برده و متوجه مشکل آن می شود. تعمیرکار در همان ابتدا به سراغ دلایل پیچیده نمی رود زیرا ممکن است که یک دلیل جزئی منجر به این رخداد شده باشد لذا در عیب یابی یخچال همیشه باید از ساده ترین موارد شروع نمود. لذا ما لازم دانستیم که در چندین مقاله، به عیب یابی یخچال ها در زمان خراب شدن بپرازیم.

عیب اول:

یخچال روش نمی شود.

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که برای یخچال ها پیش می آید و دلایل آن عمدتا مشخص است، عدم روشن شدن یخچال است. این عیب می تواند چندین دلیل داشته باشد که در ادامه بیان خواهیم نمود:

1-   اولین دلیل آن، که ساده ترین دلیل هم هست، این است که جریان برق قطع شده باشد بنابراین ابتدا باید چک کنید که پریز کنار یخچال، برق دارد یا خیر. پس از اطمینان از این مورد، به سراغ دو شاخه یخچال بروید و مطمئن شوید که سالم است و جریان برق را از خود عبور می دهد.

2-   دلیل دیگر عدم روشن شدن یخچال، خراب بودن ترموستات یخچال است که در این صورت، کمپرسور یخچال قادر به حرکت نخواهد بود. در این زمان تعمیرکار یخچال باید ترموستات را تعویض نماید. باید توجه داشت در زمان تعویض ترموستات اگر فشار زیاد به آن وارد شود، امکان آسیب به لوله مویی وجود دارد لذا تعمیرکار یخچال باید در مورد تعمیر ترموستات، دقت زیای داشته باشد.

3-   روشن نشدن یخچال ممکن است در اثر خراب بودن اورلود باشد. اورلود در واقع کلید محافظ بار است که از سوختن وسیله برقی جلوگیری می کند. در صورت خراب بودن اورلود، کمپرسور یخچال روشن نخواهد شد. تعمیرکار یخچال باید توجه داشته باشد که در زمان تعویض اورلود، یک کد بر روی آن وجود دارد که جریان نامی اورلود نامیده می شود و به جای آن باید حتما اورلودی استفاده کند که همان کد را دارد در غیر این صورت، به محض وصل شدن برق، جریان برق موتور قطع می گردد.

4-   و آخرین دلیل روشن نشدن یخچال، قطع بودن سیم های رابط در مجموعه سیم بندی مدار است  که در این صورت در زمان تعمیر یخچال، تعمیرکار باید به اتصالات سیم ها دقت نموده و در صورت وجود پارگی، عیب را بر طرف کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669